Батьківські збори: поради класному керівнику
Що варто робити для проведення ефективного
спілкування з батьками:
·
Перед початком зборів краще «залишити за дверима» поганий настрій.
·
Відведіть на проведення батьківських зборів не більше 1,5 години.
·
Найприємніший звук для людини — її ім’я. Покладіть перед собою список з
іменами та по-батькові батьків.
·
Перед початком батьківських зборів оголосіть питання, які плануєте
обговорити.
·
Не забудьте «золоте правило» педагогічного аналізу: починати з позитивного,
потім говорити про негативне, завершувати розмову пропозиціями на майбутнє.
·
Попередьте батьків, що не вся інформація може стати надбанням дітей.
·
Подякуйте всім, хто знайшов час прийти (особливо татусів).
·
Дайте зрозуміти батькам, що ви добре розумієте, як важко дитині вчитися.
·
В особистій бесіді оцінюйте успіхи дітей щодо їх потенційних можливостей.
·
Доведіть до батьків думку, що «поганий учень» не означає «погана людина».
·
Батько повинен піти зі зборів з відчуттям, що він може допомогти своїй
дитині.
Не варто:
·
Засуджувати присутніх батьків за неявку відсутніх.
·
Порівнювати успіхи окремих учнів і різних класів.
·
Давати негативну оцінку всьому класу.
·
Переоцінювати значення окремих предметів.
·
Обирати для спілкування повчальний тон.
Осмислення підсумків батьківських зборів
Підведення підсумків зборів починається на самих зборах — необхідно зробити
висновки, сформулювати необхідні рішення, дати інформацію про підготовку до
наступного зібрання. Важливо з’ясувати і ставлення батьків до проведених
зборів, розумно заздалегідь підготувати необхідні опитувальні листи для
фіксування їх оцінок і побажань. Все це згодом стане предметом роздумів для
класного керівника.
Предметом аналізу повинні також стати:
·
явка батьків, причини відсутності;
·
персональний склад батьків, які залишилися на особисту бесіду;
·
запитання батьків в ході зборів, їх участь в обговоренні питань.
Інформація про підсумки батьківських зборів повинна бути доведена до
адміністрації школи і колег-педагогів.
Тематика батьківських зборів:
Початкова школа
·
Психологічні та фізіологічні особливості учнів молодшого шкільного віку.
·
Режим дня і його вплив на якість навчання.
·
Світ очима першокласника. Особливості сприйняття в учня першого класу.
·
Роль читання на початковому етапі навчання. Читання як джерело знань
і одна з основ формування особистості.
·
Роль гри в розширенні кругозору дитини.
·
Виховання працьовитості. Розподіл обов’язків у родині.
·
Діти і гроші. Сімейний бюджет і дитина.
·
Пустощі і хуліганство — чи є відмінності?
·
Роль сім’ї у формуванні особистості дитини.
|