►► Перша функція
Ознайомлення батьків зі змістом і методикою навчально-виховного процесу, що організовує школа, обумовлена необхідністю вироблення однакових вимог, загальних принципів, визначення мети і завдань виховання, добирання його змісту й організаційних форм у сімейному вихованні в навчально-виховному процесі школи,
►► Друга функція
Психолого-педагогічна освіта батьків.
►► Третя функція
Залучення батьків до спільної з дітьми діяльності:
участь у всіх формах позаурочної діяльності (походи, екскурсії, вечори, змагання, благоустрій школи);
участь батьків у підготовці загальношкільних традиційних форм роботи (вечори-зустрічі
випускників, свята Останнього дзвоника, спортивних змагань «Тато, мама і я - спортивна сім'я», свято квітів, виставки тощо);
участь у профорієнтаційній роботі школи: екскурсії на виробництво, зустрічі з цікавими людьми;
участь у роботі ради школи, ради профілактики правопорушень;
надання матеріальної допомоги в класах школи.
►► Четверта функція
Надання психолого-педагогічної допомоги в розв’язанні складних сімейних проблем: підлітковий вік, црофілактика формування шкідливих звичок, профілактика правопорушень.
►► П'ята функція
Взаємодія батьків із громадськими організаціями, батьківськими комітетами школи і класу, шкільними радами.
ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ПІДХІД У РОБОТІ З БАТЬКАМИ
Сімейне виховання — процес досить складний і завжди пов’язаний із суб’єктивними чинниками. Недосвідченість батьків, їхнє намагання зважати тільки на свій досвід, брак певних педагогічних знань і навичок призводить до серйозних помилок.
Ось чому однією з важливих передумов виховання в сім’ї підвищення педагогічної культури батьків, насамперед систематичною просвітою, що передбачає комплексний підхід до питань виховання.
Дбаючи про ефективну взаємодію з батьками, учитель повинен ураховувати важливість таких чинників: запрошення батьків до співпраці.
ВЗАЄМОДІЯ З БАТЬКАМИ
Часто вчитель уважає, що батьки перебувають в опозиції до нього. Намагаючись запобігти можливим запереченням з їхнього боку, він починає розмову в директивному тоні замість того, щоб зрозуміти їхні почуття, виявивши стриманість, відкритість, адже це — перший крок до співпраці з ними.
Дотримання позиції рівноправності.
Об’єднання зусиль учителя та сім ’ ї школяра можливе за взаємного визнання ними рівноправності.
Перший крок має зробити вчитель, оскільки це — його професійний обов’язок,
Визнання важливості ролі батьків у налагодженні співпраці.
Учитель повинен завжди наголошувати на важливій ролі батьків, у вихованні та розвитку дитини.
Виявлення любові, захопленості їхньою дитиною.
Психологічний контакт із батьками виникає одразу, щойно вчитель виявляє розуміння дитини, симпатизує їй, бачить позитивні та негативні риси. Батьки, відчувши доброзичливість учителя, охочіше спілкуються з ним, налаштовуються на співпрацю.
Пошук нових форм співпраці
Учитель може запропонувати одному з батьків організувати батьківські збори, разом визначивши їх тематику, структуру тощо. Особливо корисний обмін думками з батьками щодо налагодження взаєморозуміння з дітьми.
Основне завдання роботи з сім’єю — закріплення, розвиток виховного потенціалу сім’ї.
Культура означає турботу... Високий рівень культури має той педагог, який дотримує вимог і певних неписаних правил...
- Не робить того, що засуджує в інших.
- Завжди розуміє й відчуває душевний стан іншої людини (колеги, учня, батька).
- Знає, що його поведінка впливає на стан душі, здоров’я, настрій іншої людини.
- Знає, що вибачення доречне завжди.
- Знає, що в розмові, крім лексичного запасу та граматичної структури, головними є тон та інтонація розмови.
- Любить свою роботу й удосконалює її.
- Щоденно працює над підвищенням свого фахового й методичного рівня.
- Поважає себе та свою справу.
- Ставиться до інших увічливо, доброзичливо, тактовно, делікатно, уважно, привітно.
- Сумлінно виконує свою місію вчителя.
- З розумінням ставиться до чужого горя та чужої радості.
- Уміє непомітно допомогти іншому.
- Уміє тактовно, делікатно й переконливо вести розмову.
|